
Kampania SEO - ta niezwykła oferta każdego zadowoli.
Firmy i administratorzy stron internetowych, którzy pragną, by wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to podjęcie działań samodzielnie. Nie dysponując rozeznaniem w kwestii SEO i nie śledząc codziennie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać poprawnie i – najważniejsze – skutecznie. Kolejne podejście to stworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, jednak nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki przewidziane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, kodowania czy kreatywnego pisania służący merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Firma SEO – postaw na taką, która działa na rynku od lat
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie doboru firmy, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale także tych marketingowych i kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od około dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO często obecny jest dział „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę wypada przeanalizować studia takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia i z jakimi problemami się mierzyła. Rzetelna agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: pisze o harmonogramie zadań na najbliższe miesiące, a także przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.
Druga istotna kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel dobrej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by poprosić o dokładniejsze dane o firmie, nieodzowne do przygotowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie da się znaleźć samodzielnie w sieci, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO czy o ważnych dla klienta usługach albo artykułach, które zamierza wypromować.
Opłata za wyniki – czy to właściwa forma rozliczenia z agencją SEO?
Nieufnie warto potraktować firmy SEO, które proponują współpracę z opłatą za uzyskany wynik. W takim modelu zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe dotrą na uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 albo pierwszej strony wyników). To nadal często proponowany model rozliczeń, aczkolwiek wiąże się ze sporym zagrożeniem – można bowiem uzyskać błyskawiczne rezultaty naruszając reguły ustalone przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli idzie o opłatę za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy potrzebne są większe nakłady finansowe, żeby wykonać szczegółowy audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszelkie wymienione w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty działań bywają dużo niższe.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]