
Potrzebujesz sprawdzić, kto oferuje pozycjonowanie stron internetowych? Nie zwlekaj! Koniecznie skieruj się na seo4.net
Istnieją trzy kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Dzień Matki czy Światowe Dni Młodzieży. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. W większości wypadków powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową albo zmienioną treść strony.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny rodzaj pozycjonowania to trafne i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki należytemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to również znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest też to, iż coraz powszechniejszy jest trend wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– obuwie sportowe puma Axis białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 srebrna,
– smartfon Samsung Galaxy A40 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne przede wszystkim dla sklepów online. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– kraj (przykładowo “kompozytor Polska”)
– miasto (“zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Śródmieście”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w działaniach dla podmiotów lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców zamieszkujących na konkretnym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]